Vi har ju i många år fått väldigt bra hjälp med viltvård från Johanna och Johan, när de ansökte om skottlossningstillstånd
inför nya året som de alltid gör fick de besked om att de inte fick det av Polisen trots att de haft i flera år.
Anledningen var att det är ett
tättbebyggt område och skott kan störa omgivningen och vara en fara, det har inte varit något problem tidigare och inga medlemmar har upplevt några besvär så det är märkligt att det inte gick igenom i år.
Vi har ju fått stor hjälp av dem med trafikskadade och sjuka djur som de sökt upp.
De har överklagat beslutet och föreningen har bistått med information och dokument så vi hoppas att tillståndet blir godkänt efter det.
Så snart vi har mer information så lägger vi ut det här på hemsidan och på Facebookgruppen.
.jpg?etag=&sourceContentType=&ignoreAspectRatio&resize=314%2B200&extract=0%2B0%2B299%2B200)
Kommer uppdateras
Kommer uppdateras